10 November 2020

Langsung Tak Faham

Adakah korang setuju dengan pembentangan bajet 2021 yang di umumkan oleh Menteri Kewangan pada 6 November 2020 yang lalu? Paling hampeh dan tak membantu rakyat langsung?

Apa yang di harapkan diumum, langsung tak di sebut, jika sebut, tidak menyeluruh.

Umum negara kita mengalami gelombang ke3 pandemik Covid, apa kena mengena JASA dan apa sumbangan kepada negara dan Covid secara umum? Adakah dengan menyebarkan propaganda politik, covid akan berlalu pergi?

Hampeh...

27 October 2020

Jangan Mengharap Pada Mereka

Salam, lama tak menulis, di harapkan semua sihat, sebenarnya tiada idea nak menulis, tapi gigihkan juga lah menulis kerana ingin meluahkan apa yang rasa terbuku di hati, dulu pernah berjinak jinak dengan sukan golf, dan ada seorang pak tua pernah berkata, kalau nak tahu siapa lawan dan siapa kawan, main lah golf, baru anak tahu, erti sebenar persahabatan.pelik juga dengan kata kata tersebut, dan akhirnya, hanya tinggal kenangan belum sempat mengenali dan memahami dengan lebih lanjut erti 'persahabatan' di lapangan golf, akhirnya berkubur begitu sahaja, salah satu puncanya kerana sibuk dengan urusan kerja, dalam kesibukan tersebut, lupa akan permainan orang kaya kaya ini.

Pernah kecewa di dalam politik, di mana terlalu jujur sehinggakan tidak sedar pihak yang di sangka sahabat, menikam secara tiba tiba, selepas dari itu menyepi tanpa ambil tahu hal politik kotor ini, dan pada tahun ini, kembali semula selepas 8 tahun menyepi, bukan semata mata kecewa kerana kalah, tapi kecewa kerana sikap manusia yang lupa diri dan berhati busuk. Bagi aku, kalau nak tahu siapa lawan, siapa kawan, masuk lah ke pentas politik.

12 April 2020

Apa Khabar Semua?

Apa khabar korang semua di dalam tempoh kawalan pergerakan, umum semua tahu yang tempoh kawalan pergerakan di panjangkan/sambung lagi hingga ke 28 April 2020. yahooo...! duduk rumah diam diam sahaja, nikmat apa lagi yang ingin didustakan? dah hampir tepu sebenarnya duduk di rumah ini, tapi nak buat macam mana kan? Semoga urusan korang di rumah di permudahkan oleh Nya, yang paling penting, berjaga tu atau kuarantin tu kuarantin juga, solat jangan tinggal ya.

Dalam buruk ada baiknya, ada hikmah di sebalik kejadian yang berlaku, dari tak pernah masuk dapur, para suami sudah mula meluangkan masa di dapur, sudah mula belajar bertoleransi, menjadi imam yang unggul, dari tidak pernah solat berjemaah bersama isteri dan anak, telah menjadi imam, sudah mula meluangkan masa bersama anak anak, menyiapkan tugasan kerja sekolah anak anak, nampak tak perkara yang baik berlaku semasa kejadian dasyat virus global ini?

Kalau dulu malas nak ke pejabat, kalau boleh nak duduk rumah tidur sahaja kan, tapi sekarang, Tuhan beri cuti lama, dah lah cuti, dapat gaji dan bantuan pula tu? nikmat apa lagi yang mahu di dustakan lagi?